alternator defect?

Radem, glumim, ne certam, ne intristam, ne injuram. Dar doar aici.

alternator defect?

Postby gigipedala2000 » Thu Jan 10, 2013 5:31 pm

salut am un polo 1.4 TDI 70 cp an fabricatie 2007 nu stiu mai nimic despre masina dar am schimbat bateria acum 3 zile dupa 10 km s a oprit motorul in mers si nu a mai vrut sa porneasca m am chinuit 1ora sa o pornesc fara sa incarc bateria sau ceva si nu a mers
dupa inca 1 ora am incercat din nou si surpriza merge
ma poate ajuta cineva?
ce poate sa aiba?
gigipedala2000
Relanti
Relanti
 
Posts: 1
Joined: Wed Jan 09, 2013 7:14 pm

Re: alternator defect?

Postby Aurelian 6n2 » Thu Jan 10, 2013 8:55 pm

Ia un multimetru, il pui la bornele bateriei, cu motor oprit trebuie sa ai aprox. 12,5 V, iar cu motorul pornit aprox. 14,5 V, Daca nu ai aceasta tensiune cu motorul pornit inseamna ca e dus alternatorul.
Totusi nu cred ca de asta s-a oprit motorul, sunt multe alte cauze dar fara o scanare cu vag-com nu e indicat sa ne dam aiurea cu parerea ca mai mult te-am induce in eroare.
Ex : vw polo 6n2 1,4 16v,AUA,75 cp
Opel Vectra C combi 1.9 CDTI - 150 CP
User avatar
Aurelian 6n2
6th gear
6th gear
 
Posts: 2617
Joined: Mon Nov 23, 2009 7:19 am
Location: Iasi

Re: alternator defect?

Postby mmihai12 » Mon Sep 16, 2013 9:47 am

Salutare,

Sper ca nu este off-topic. Tot despre un alternator am o intrebare. M-ar interesa daca alternatorul de pe o skoda fabia cu acelasi cod de motor AUB din acelasi an cu Polo-ul meu (2000), s-ar potrivi alternatorul. Motorul in sine, stiu sigur ca nu se potriveste, chiar daca au acelasi cod. E alta pozitia electromotorului si difera gaurile de prindere. Conteaza daca masina mea are aer conditionat si fabia nu ?

Multumesc.
VW Polo 6n2
1.4 16v, AUB, 74kW
mmihai12
Relanti
Relanti
 
Posts: 41
Joined: Thu Mar 07, 2013 6:56 am

Re: alternator defect?

Postby Aurelian 6n2 » Mon Sep 16, 2013 12:45 pm

Daca au acelasi cod se potrivesc, daca nu...
Ex : vw polo 6n2 1,4 16v,AUA,75 cp
Opel Vectra C combi 1.9 CDTI - 150 CP
User avatar
Aurelian 6n2
6th gear
6th gear
 
Posts: 2617
Joined: Mon Nov 23, 2009 7:19 am
Location: Iasi

Re: alternator defect?

Postby mmihai12 » Mon Sep 16, 2013 12:51 pm

Aurelian, multumesc pentru raspuns. Te referi la codul de piesa (cel scris pe alternator), nu la cel de motor, nu?
VW Polo 6n2
1.4 16v, AUB, 74kW
mmihai12
Relanti
Relanti
 
Posts: 41
Joined: Thu Mar 07, 2013 6:56 am

Re: alternator defect?

Postby Aurelian 6n2 » Tue Sep 17, 2013 5:47 am

Da, la codul de piesa ma refer.
Ex : vw polo 6n2 1,4 16v,AUA,75 cp
Opel Vectra C combi 1.9 CDTI - 150 CP
User avatar
Aurelian 6n2
6th gear
6th gear
 
Posts: 2617
Joined: Mon Nov 23, 2009 7:19 am
Location: Iasi

Re: alternator defect?

Postby mmihai12 » Wed Sep 18, 2013 8:27 am

Am o rugaminte, poate sa imi spuna cineva care e codul de piesa de la alternatorul care e pe un VW polo 6n2 din 2000 cu A/C ?

Am cautat pe net si am gasit mai mult coduri:
36903024L
036903024LX
037903025H
037903025K
037903025P
037903025R
037903025M
037903025T
038903018C
038903018CX

Vreau sa imi iau altul, dar al meu e montat pe masina. M-am uitat ieri la el si nu am reusit sa vad un cod.

Multumesc anticipat pentru ajutor.
VW Polo 6n2
1.4 16v, AUB, 74kW
mmihai12
Relanti
Relanti
 
Posts: 41
Joined: Thu Mar 07, 2013 6:56 am

Re: alternator defect?

Postby Aurelian 6n2 » Wed Sep 18, 2013 10:32 am

Poate sa-ti dea codul doar cineva care are ELSA sau ETKA. Banuiesc ca vrei sa-ti iei altul din dezmembrari, ca la magazin nu ai nevoie de cod.
Ex : vw polo 6n2 1,4 16v,AUA,75 cp
Opel Vectra C combi 1.9 CDTI - 150 CP
User avatar
Aurelian 6n2
6th gear
6th gear
 
Posts: 2617
Joined: Mon Nov 23, 2009 7:19 am
Location: Iasi

Re: alternator defect?

Postby mmihai12 » Wed Sep 18, 2013 10:39 am

Da, din dezmembrari il vreau. L-am comandat pana la urma si am convenit cu vanzatorul sa il returnez daca nu e cel care imi trebuie. E de pe o Fabia din acelas an cu acelasi motor si dotata cu A/C. Va tin la curent daca s-a potrivit sau nu si ce cod au avut amandoua. Poate ajuta pe cineva.
VW Polo 6n2
1.4 16v, AUB, 74kW
mmihai12
Relanti
Relanti
 
Posts: 41
Joined: Thu Mar 07, 2013 6:56 am

Re: alternator defect?

Postby mmihai12 » Wed Sep 25, 2013 9:25 am

Noah, am primit pana la urma alternatorul. Era acelasi cod cu al meu, mai putin ultima litera. Eu aveam: 037903025M si de pe skoda a fost 037903025F. Aratau la fel, aveau acelasi amperaj. S-au potrivit. Pe ceva site citisem ce inseamna fiecare parte a unui cod de piesa VAG. Sunt impartite in grupuri de 3 cifre. Prima grupa tre sa coincida cu ceva parte din VIN-ul masinii, a doua zice daca e componenta electrica/mecanica/caroserie, etc, etc. Ultimele 3 cifre sunt aleatorii (ceva serie) si litera inseamna o revizuire a componentei (modificari minore). De exemplu M e o versiune mai recenta a alternatorului decat F. Asta nu a insemnat insa ca nu s-au potrivit. Fizic s-a potrivit pe masina mea, a pornit. Ca nu mi-a rezolvat mie problema pe care o aveam, e partea a doua.

Ca sa nu fac treaba pe jumate, aici e linkul care explica numerotarea part-number-urilor in ETKA. Sper ca nu ma repet: http://www.myturbodiesel.com/1000q/VW-A ... lained.htm
VW Polo 6n2
1.4 16v, AUB, 74kW
mmihai12
Relanti
Relanti
 
Posts: 41
Joined: Thu Mar 07, 2013 6:56 am

Re: alternator defect?

Postby Aurelian 6n2 » Wed Sep 25, 2013 12:38 pm

Dar ce problema ai si ce nu au reusit sa faca mesterii ?
Ex : vw polo 6n2 1,4 16v,AUA,75 cp
Opel Vectra C combi 1.9 CDTI - 150 CP
User avatar
Aurelian 6n2
6th gear
6th gear
 
Posts: 2617
Joined: Mon Nov 23, 2009 7:19 am
Location: Iasi

Re: alternator defect?

Postby mmihai12 » Wed Sep 25, 2013 12:58 pm

Am mai postat despre ea intr-un topic la care ii zcea: problema turatie.

Cand o pornesc le tine bine la 1000 de turatii, se incalzeste si scade la 900, insa dupa alti 2-3 km de mers, cand opresc la semafor oscileaza foarte tare in jos turatiile, cam intre 500-900 rpm. Daca pornesc aerul conditionat e si mai rau, uneori zici ca da sa moara (ajunge si la 400 de turatii). Problema se agraveaza odata cu cresterea numarului de consumatori. Aprind un faza scurta, oscileaza mai tare, pornesc stergatoarele, si mai mult. Aerul conditionat aproape ca ii pune capac. Se aude de zici ca o ambalez eu, dar nu 1000-2000 de turatii si 900-350, de sus in jos.

Am facut urmatorii pasi:

1. Am scanat-o de erori si mi-a dat EGR Insufficient flow. Am curatat EGR-ul, fara succes. L-am schimbat, eroarea de insufficient flow a disparut, insa masina face la fel.

2. Am curatat clapeta de acceleratie. Fara nici un efect, face la fel. Bineinteles ca am adaptat clapeta cu VAG-ul.

3. Am deconectat pentru moment, dupa ce s-a incalzit si facea iara urat, alimentarea de la valva EGR. Am vrut sa vad daca nu cumva si aia cu care am schimbat-o are o problema. Face la fel.

4. Verificat contacti de pe la valva EGR, clapeta, etc. Toate bune. Erori la scanare zero.

5. Am incercat si cu alt alternator, de schimb. Nici un efect.

6. Am incercat sa o pornesc doar din baterie (curea alternator data jos), mergea ok cu becurile pornite, dar cand am apasat pe A/C, acesta nefiind antrenat de cureaua de transmisie, clapeta s-a adaptat, au urcat turatiile pana pe la 2000 si oscilau in draci acolo 2000 si apoi in jos pe la 1700. Ma dispera. Nu stiu ce ma'sa sa ii mai fac.
VW Polo 6n2
1.4 16v, AUB, 74kW
mmihai12
Relanti
Relanti
 
Posts: 41
Joined: Thu Mar 07, 2013 6:56 am

Re: alternator defect?

Postby Aurelian 6n2 » Thu Sep 26, 2013 5:40 am

Intr-adevar nasoala situatie, pot fi 100 de cauze care determina aceasta functionare dar si mai nasol este ca nu-ti da nici o eroare. Nu-ti spun nimic ca sa nu vorbesc prostii insa te sfatuiesc sa cauti un service bazat care este cat de cat specializat pe masini din grupul VAG (vw, audi, skoda, seat) ca sigur s-au mai intalnit cu situatii de astea.
Bafta !
Ex : vw polo 6n2 1,4 16v,AUA,75 cp
Opel Vectra C combi 1.9 CDTI - 150 CP
User avatar
Aurelian 6n2
6th gear
6th gear
 
Posts: 2617
Joined: Mon Nov 23, 2009 7:19 am
Location: Iasi

Re: alternator defect?

Postby mmihai12 » Thu Sep 26, 2013 6:29 am

Da, cred ca asa o sa fac pana la urma. Am observat ieri, pe furtunul care iese din cutia cu filtrul de aer pe stanga cum stai in fatza masinii (ala subtire de 1,5-2cm), care apoi merge in jos, pe la mijlocul lui e un senzor la care vine o mufa. Ala o fi senzorul MAP? Sau e alt senzor? Ideea e ca am bagat putin degetul pe furtun si am simtit multa funingine acolo si ma gandeam ca daca pe peretii furtunului ii atata, ce-o fi pe senzorul ala. Era deja seara si nu am vazut sa il desfac, dar poate ma ajuta cineva, ce fel de senzor e ala si ce face?

Multumesc.
VW Polo 6n2
1.4 16v, AUB, 74kW
mmihai12
Relanti
Relanti
 
Posts: 41
Joined: Thu Mar 07, 2013 6:56 am

Re: alternator defect?

Postby Aurelian 6n2 » Thu Sep 26, 2013 11:11 am

Ala este furtunul pt. gazele de carter care vine de la separatorul de ulei si ai vazut unde duce. Senzorul ala este o rezistenta care se incalzeste (heating pipe) ca sa nu se formeze iarna dop de gheata. Desfa separatorul, furtunul si curata-le bine de depuneri si funingine, sunt ceva topicuri pe aici despre chestia asta.
Ex : vw polo 6n2 1,4 16v,AUA,75 cp
Opel Vectra C combi 1.9 CDTI - 150 CP
User avatar
Aurelian 6n2
6th gear
6th gear
 
Posts: 2617
Joined: Mon Nov 23, 2009 7:19 am
Location: Iasi


Return to Exprimati-va sentimentele

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest