Reguli in sensul giratoriu

Un sfat util (de dat sau primit)? Dileme sau noutati legislative? Incearca aici..

Reguli in sensul giratoriu

Postby hhhrobi » Thu Dec 03, 2009 12:20 pm

La noi (Brasov) au cam desfiintat toate semafoarele si au umplut de sensuri giratorii. Nu e neaparat un lucru rau dar nu toata lumea stie cum sa circule in sens. Astazi am aflat ca nici eu nu stiu:

Urmatoarea situatie:

Image

Masina rosie vrea sa iasa din sens pe strada cu numarul 1 si masina albastra vrea sa continue sa se invarta in sens si sa iasa pe strada cu numarul 2. Cine are prioritate?

a) cel care se invarte in sens
b) cel din interior

Adica, masina albastra trebuie sa opreasca si sa il lase pe cel cu masina rosie sa iasa din sens dupa care isi continua drumul sau cel cu masina rosie trebuie sa opreasca pana trece cel cu masina albastra dupa care sa iasa din sens?

Eu stiam ca varianta corecta este a).... dar se pare ca nu e asa !? :shifty:
VW Polo 6N2, Motor AUA, 75 CP
User avatar
hhhrobi
5th gear
5th gear
 
Posts: 1795
Joined: Thu Nov 12, 2009 7:18 pm
Location: Brasov

Re: Reguli in sensul girator

Postby zakimaci » Thu Dec 03, 2009 12:38 pm

DACA cel rosu vrea sa iasa pe 1 atunci nu sa incadrat bine din start ... femeile fac asa ceva
Image
User avatar
zakimaci
5th gear
5th gear
 
Posts: 1744
Joined: Thu Nov 12, 2009 5:11 pm
Location: Grosswardein

Re: Reguli in sensul girator

Postby POLOWOX » Thu Dec 03, 2009 12:40 pm

Albastru e incadrat corect si rosul e incadrat incorect... :!:
Incadrat incorect intrucat trebuie sa execute o manevra foarte stransa peste 3 benzi de circulatie si sa blocheze intreg sensul giratoriu...
Mai face o tura de giratoriu si se incadreaza corespunzator din timp... ;)
Se aplica aceasi regula ca la schimbarea benzilor de mers... :!:
POLOWOX
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 508
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:49 pm

Re: Reguli in sensul girator

Postby pufyus » Thu Dec 03, 2009 12:48 pm

Simt ca va fi o discutie lunga. Haideti sa plecam de la ceva concret. Va rog , cine stie, sa posteze ce scrie in legislatie , cu ghilimele. nu interpretari. Si apoi ...facem interpretari :)
Polo 6N2 1.4 16V - AUA 75 CP
User avatar
pufyus
5th gear
5th gear
 
Posts: 858
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:03 pm
Location: Sacele-Brasov

Re: Reguli in sensul girator

Postby hhhrobi » Thu Dec 03, 2009 12:48 pm

Si daca ignoram faptul ca e incadrat prost?

Sa zicem ca a venit de pe drumul "2" si sensul girator e plin, nu avea pe altundeva pe unde sa se incadreze, nu a putut schimba benzile in sens. S-a ajuns aici... cine are prioritate?

EDIT: pufy are dreptate... de fapt asta ma interesa. Ce scrie in lege?
VW Polo 6N2, Motor AUA, 75 CP
User avatar
hhhrobi
5th gear
5th gear
 
Posts: 1795
Joined: Thu Nov 12, 2009 7:18 pm
Location: Brasov

Re: Reguli in sensul girator

Postby POLOWOX » Thu Dec 03, 2009 12:56 pm

- Nu ai voie sa blochezi intersectia si trebuie sa te incadrezi regulamentar pentru directia de mers respectiv inainte la dreapta sau la stanga...acolo sunt 3 benzi ...!!!
Normal daca toti s-ar incadra corect si din timp sensul giratoriu nu trebuie sa se blocheze...!!
Asta e si scopul sensului giratoriu de a fluidiza traficul... ;)
O sa postez si ceva despre circulatia in sensuri giratorii...cu articol etc... ;)
POLOWOX
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 508
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:49 pm

Re: Reguli in sensul girator

Postby pufyus » Thu Dec 03, 2009 1:04 pm

Asteptam texte de lege momentan, nu interpretari :pray:
Polo 6N2 1.4 16V - AUA 75 CP
User avatar
pufyus
5th gear
5th gear
 
Posts: 858
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:03 pm
Location: Sacele-Brasov

Re: Reguli in sensul girator

Postby hhhrobi » Thu Dec 03, 2009 1:04 pm

Deci din ce zici tu, pe benzile din interior nu s-ar circula niciodata pentru ca la un moment dat tot trebuie sa iesi din sens si atunci esti prost incadrat. De schimbat benzile in sens nici nu se pune problema pentru ca nu poti face asa ceva (eventual doar daca esti singur in sens dar atunci discutia nu mai are rost)... in codul rutier eu am gasit doar atat:

" (4) În intersectiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circula în interiorul acestora au prioritate fata de cele care urmeaza sa patrunda în intersectie."
VW Polo 6N2, Motor AUA, 75 CP
User avatar
hhhrobi
5th gear
5th gear
 
Posts: 1795
Joined: Thu Nov 12, 2009 7:18 pm
Location: Brasov

Re: Reguli in sensul girator

Postby pufyus » Thu Dec 03, 2009 1:09 pm

Daca scrie doar atat, eu personal trag concluzia ca IN SENS , se aplica regulile normale de circulatie.

Adica : VREAU SA SCHIMB BANDA, MA ASIGUR , SEMNALIZEZ SI FAC MANEVRA DOAR DACA NU VINE NIMIC DIN SPATE !!! - pe orice banda as fi si oriunde as vrea sa ma duc !

Concluzie personala :whistle:
Polo 6N2 1.4 16V - AUA 75 CP
User avatar
pufyus
5th gear
5th gear
 
Posts: 858
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:03 pm
Location: Sacele-Brasov

Re: Reguli in sensul girator

Postby POLOWOX » Thu Dec 03, 2009 1:17 pm

Cred ca o sa se inteleaga de aici cu siguranta ... :!:

Art.6. - În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:
1. acordare a priorităţii – obligaţia oricărui participant la trafic de a nu-şi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obligă pe ceilalţi participanţi la trafic care au prioritate de trecere să-şi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească;
16. intersecţie – orice încrucişare, joncţiune sau bifurcare de drumuri la nivel, inclusiv spaţiile formate de acestea;
Art.35. - (1) Participanţii la trafic trebuie să aibă un comportament care să nu afecteze fluenţa şi siguranţa circulaţiei, să nu pună în pericol viaţa sau integritatea corporală a persoanelor şi să nu aducă prejudicii proprietăţii publice ori private.
Art.42. - Când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducătorii de vehicule în funcţie de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, având obligaţia să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.

§ 6. Reguli referitoare la manevre
Art.54. - (1) Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.
(2) Semnalizarea schimbării direcţiei de mers trebuie să fie menţinută pe întreaga durată a manevrei.

§ 7. Intersecţii şi obligaţia de a ceda trecerea

Art.55. - Intersecţiile sunt:

a) cu circulaţie nedirijată;
b) cu circulaţie dirijată. În această categorie sunt incluse şi intersecţiile în care circulaţia se desfăşoară în sens giratoriu.
Art.57. - (1) La intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreaptă, în condiţiile stabilite prin regulament.
(2) La intersecţiile cu circulaţie dirijată, conducătorul de vehicul este obligat să respecte semnificaţia indicatoarelor, culoarea semaforului sau indicaţiile ori semnalele poliţistul rutier.
(3) Pătrunderea unui vehicul într-o intersecţie este interzisă dacă prin aceasta se produce blocarea intersecţiei.
POLOWOX
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 508
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:49 pm

Re: Reguli in sensul girator

Postby hhhrobi » Thu Dec 03, 2009 2:16 pm

ok.. deci in situatia data, prioritate are automobilul albastru!
VW Polo 6N2, Motor AUA, 75 CP
User avatar
hhhrobi
5th gear
5th gear
 
Posts: 1795
Joined: Thu Nov 12, 2009 7:18 pm
Location: Brasov

Re: Reguli in sensul girator

Postby pufyus » Thu Dec 03, 2009 2:42 pm

Polowox, nu ai zis mnai nimic cu chestia de mai sus. Exact ca legea. Ambigua !!!!!

Concluzia pe care o trag eu de aici : " (2) La intersecţiile cu circulaţie dirijată, conducătorul de vehicul este obligat să respecte semnificaţia indicatoarelor, culoarea semaforului sau indicaţiile ori semnalele poliţistul rutier. " este ca in sensul giratoriu conducătorul de vehicul este obligat să respecte semnificaţia indicatoarelor.

Indicatorul este indicatorul de sens giratoriu. ... altul nu gasesti intr-un sens giratoriu ....
Polo 6N2 1.4 16V - AUA 75 CP
User avatar
pufyus
5th gear
5th gear
 
Posts: 858
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:03 pm
Location: Sacele-Brasov

Re: Reguli in sensul girator

Postby hhhrobi » Thu Dec 03, 2009 2:47 pm

Pufy.. poate gandim noi prea tehnic. Sincer eu daca sunt intrebat o intrebare de genul asta in domeniul meu raspund ceva de genul:

I: Care varianta este corecta in situatia...... a).. sau b)...?
R: a

Adica nu as fi un bun politician :mrgreen:
VW Polo 6N2, Motor AUA, 75 CP
User avatar
hhhrobi
5th gear
5th gear
 
Posts: 1795
Joined: Thu Nov 12, 2009 7:18 pm
Location: Brasov

Re: Reguli in sensul girator

Postby POLOWOX » Thu Dec 03, 2009 4:41 pm

pufyus ...PAI FII ATENT...E simplu si se combina mai multe...in situatia data.

Rolul sensului giratoriu este de a fluidiza traficul.

La noi in tara acest tip de intersectie nu a prea fost folosit.

Pot sa existe sensuri giratorii cu o singura banda, sau cu mai multe benzi de circulatie.

In cazul in care ai mai multe benzi de circulatie in sensul giratoriu atunci intervine regula de circulatie pe un drum cu mai multe benzi. Se aplica regula de schimbare de banda.

Deci pentru a trece pe o banda sau pe alta trebuie sa semnanlizezi sa te asiguri, sa acorzi prioritatile, iar cand este posibil faci schimbarea de banda fara a perturba traficul.

Semnalizarea se mentine pe toata perioada in care se face manevra.

Chiar exista si un banc pe tema asta cu o blonda si un aurolac... :violin:

Sa punem altfel situatia si anume...

Te afli pe banda 3 intri in intersectie si vrei sa faci la dreapta...Ce faci in aceasta situatie...???

1. faci viraj la dreapta din banda 3 crezand ca ceilalti trebuie sa iti acorde prioritate intrucat ai semanlizat ?
2. Blochezi celalalte benzi de circulatie (2 si 1) intrucat consideri ca ai prioritate daca ai semanlizat ?
3. Iti continui directia de mers inainte sau la stanga si iti dai seama ca nu e legal ceea ce vrei sa faci.
Am postat exact articolele din lege intrucat au fost cerute, ca sa se vada legea si sa se traga o concluzie.
Daca mai exista nelamuriri intrebati...NO PROBLEM... :D
POLOWOX
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 508
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:49 pm

Re: Reguli in sensul girator

Postby hhhrobi » Thu Dec 03, 2009 5:00 pm

Dom'le.. deci e a) :shifty:
VW Polo 6N2, Motor AUA, 75 CP
User avatar
hhhrobi
5th gear
5th gear
 
Posts: 1795
Joined: Thu Nov 12, 2009 7:18 pm
Location: Brasov

Re: Reguli in sensul girator

Postby POLOWOX » Thu Dec 03, 2009 5:29 pm

Binenteles ca este A...
Daca ar mai fi existat un alt vehicol pe banda 1 atunci el avea prioritate generala asupra celor 2 din banda 2 si banda 3...
Recomand sa folositi banda 1 si veti fi cu prioritate indiferent pe ce traiectorie mergeti... ;)
POLOWOX
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 508
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:49 pm

Re: Reguli in sensul girator

Postby Polo_FAN » Thu Dec 03, 2009 5:45 pm

Problema e pusa un pic fortat. In mod normal masina rosie nu are ce cauta acolo (incadrare total gresita), daca vrea sa faca prima la dreapta. Lipsa indicatoarelor, a semaforului sau a indicaţiilor si semnalelor poliţistului rutier, transforma dupa parerea mea sensul giratoriu din intersectie dirijata in intersectie nedirijata. Rezulta ca IN sensul giratoriu (intersectie nedirijata) se respecta regula prioritatii de dreapta si asta ne duce la raspunsul a).
Renault Symbol Fidji, 1,4l, 75 HP, Bej Angora
Ex-Polo 6N2, 1.0 MPI (ALD), 50 HP, LC9Z - Black Magic Pearl
User avatar
Polo_FAN
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 525
Joined: Sat Nov 14, 2009 5:54 am
Location: Barlad

Re: Reguli in sensul girator

Postby melutza » Thu Dec 03, 2009 6:00 pm

Ia mai terminati cu "femeile fac asa" ! Nu am timp sa numar cati barbati am vazut facand chestia asta si mai si trag de volan in fata ta ca tie mai ca-ti intra ABS-ul punand frana.
Macar pe forumul asta nu fiti misogini. :snooty:
Polo 6N2, 1.0, auc
User avatar
melutza
Relanti
Relanti
 
Posts: 61
Joined: Fri Nov 13, 2009 7:00 pm
Location: timisoara

Re: Reguli in sensul girator

Postby POLOWOX » Thu Dec 03, 2009 6:00 pm

Polo_FAN wrote:Problema e pusa un pic fortat. In mod normal masina rosie nu are ce cauta acolo (incadrare total gresita), daca vrea sa faca prima la dreapta. Lipsa indicatoarelor, a semaforului sau a indicaţiilor si semnalelor poliţistului rutier, transforma dupa parerea mea sensul giratoriu din intersectie dirijata in intersectie nedirijata. Rezulta ca IN sensul giratoriu (intersectie nedirijata) se respecta regula prioritatii de dreapta si asta ne duce la raspunsul a).


1. masina rosie intradevar se afla incadrata gresit pe banda 3 pt a efectua viraj la dreapta
CORECT...ar fi trebuit sa se afle pe banda 1 sau 2 (in romania se circula pe partea dreapta)

2. Lipsa indicatoarelor, a semaforului sau a indicatiilor si semanlelor politistilor, transforma sensul giratoriu din intersectie dirijata in intersectie nedirijata...
INCORECT- Motivul ...
2.1 ce tip de intersectie este sensul giratoriu ???
2.2 ce indicatoare ai la patrunderea intr-un sens giratoriu...???

3. Rezulta ca IN sensul giratoriu (intersectie nedirijata) se respecta regula prioritatii de dreapta si asta ne duce la raspunsul a).
INCORECT - Motivul...
3.1 In circulatia in interiorul sensului giratoriu cu mai multe benzi, pentru schimbarea directiei de mers se aplica regulile pentru schimbarea directii de mers.

So inteles acum....???
POLOWOX
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 508
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:49 pm

Re: Reguli in sensul girator

Postby zakimaci » Thu Dec 03, 2009 6:36 pm

eu exact asa stiu si circul cum zice Liviu
Image
User avatar
zakimaci
5th gear
5th gear
 
Posts: 1744
Joined: Thu Nov 12, 2009 5:11 pm
Location: Grosswardein

Re: Reguli in sensul girator

Postby Polo_FAN » Thu Dec 03, 2009 7:02 pm

Hmm... :think:
Din trei doua sunt gresite. Deci raspunsul e b :lol: ?
Eu spuneam ca numarul indicatoarelor DIN sensul giratoriu este egal cu multimea vida. Si de aici faptul ca ar trebui sa fie considerat sensul giratoriu ca intersectie nedirijata cu rezultat direct aplicarea regulii prioritatii de dreapta.

So, sensul giratoriu este considerat intersectie dirijata pentrru ca este reglementata intrarea in sens si sunt de acord. Dar dupa ce intri in sens, nu mai ai niciun semn. Noi ne referim la circulatia in sensul giratoriu deci dupa ce ai intrat in el. Mie mi se pare mai simplu /clar / strict sa te gandesti ca o data ce esti in sens, trebuie sa respecti regula prioritatii de dreapta, decat cea a schimbarii directiei de mers.
Schimbarea directiei de mers ca regula, mi se pare mai putin restrictiva decat regula prioritatii de dreapta si de aceea prefer sa am in cap varianta cu prioritatea de dreapta.
Pana la urma, daca plecand de la premise diferite se ajunge la solutia corecta care este (a), eu nu am nimic impotriva. Sa nu uitam ca daca ne luam dupa legislatie "Ad literam" situatia de la care se pleaca nu prea poate exista. Deci (din punct de vedere legislativ) plecand de la ceva care nu exista (adica ipoteza este falsa), nu putem ajunge la un rezultat corect. Doar prin metoda reducerii la absurd.
CONCLUZIE RASPUNS CORECT A.
Renault Symbol Fidji, 1,4l, 75 HP, Bej Angora
Ex-Polo 6N2, 1.0 MPI (ALD), 50 HP, LC9Z - Black Magic Pearl
User avatar
Polo_FAN
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 525
Joined: Sat Nov 14, 2009 5:54 am
Location: Barlad

Re: Reguli in sensul girator

Postby POLOWOX » Thu Dec 03, 2009 7:38 pm

Polo_FAN.... :violin:
Sensul giratoriu nu e super nova ca la invartire prin el sa se accelereze particulele...si eventual sa le arunce catre exterior cu prioritate...de dreapta... :)

:) ... "numarul indicatoarelor DIN sensul giratoriu este egal cu multimea vida. Si de aici faptul ca ar trebui sa fie considerat sensul giratoriu ca intersectie nedirijata cu rezultat direct aplicarea regulii prioritatii de dreapta"
:) ...rezulta ca... :) ...SG = SENS GIRATORIU
- Acorzi prioritate de dreapta... celor ce circula in SG ...???
- Daca circuli pe banda 1 trebuie sa le acorzi prioritate si celor ce intra in SG...???
- In cazul in care vrei sa treci din banda 1 in banda 2 respectiv 3 ai prioritate...si ceilalti trebuie sa te lase sa treci...???

:violin: - "dupa ce intri in sens, nu mai ai niciun semn. Noi ne referim la circulatia in sensul giratoriu deci dupa ce ai intrat in el. Mie mi se pare mai simplu /clar / strict sa te gandesti ca o data ce esti in sens, trebuie sa respecti regula prioritatii de dreapta, decat cea a schimbarii directiei de mers."
- Cam ce indicatoare ar mai trebui instalate prin sensul giratoriu...???... ;)

:violin: " Schimbarea directiei de mers ca regula, mi se pare mai putin restrictiva decat regula prioritatii de dreapta si de aceea prefer sa am in cap varianta cu prioritatea de dreapta.
- Pfaaaaiii....cred ca au senzatii tari cei ce circula cu tine... :)

Nu mai continui ca ma apuca rasul si plansul si nu am iconite pe aici... :think:
II las si pe altii sa comenteze si pe urma spun si bancul ala promis... :doh:
Bine ca circul preventiv si le recomand si altora.... :think:
POLOWOX
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 508
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:49 pm

Re: Reguli in sensul girator

Postby zakimaci » Thu Dec 03, 2009 8:41 pm

Apropo ...voi stit cu ce se ocupa Polowox? 8-)
Image
User avatar
zakimaci
5th gear
5th gear
 
Posts: 1744
Joined: Thu Nov 12, 2009 5:11 pm
Location: Grosswardein

Re: Reguli in sensul girator

Postby damndrunk » Thu Dec 03, 2009 8:45 pm

Masina rosie trebuie sa semnalizeze stanga si sa se invarta in sens pana se pozitioneaza pe banda 1.
VW Polo 6n2 - 1.4 AUD 60PH 2001 http://www.diagnozamures.eu - Solutii de diagnoza.
damndrunk
Relanti
Relanti
 
Posts: 90
Joined: Fri Nov 13, 2009 8:25 pm
Location: Targu Mures

Re: Reguli in sensul girator

Postby POLOWOX » Thu Dec 03, 2009 8:45 pm

Mai lasa sa fie surpriza la sfarsit... :violin: :D
POLOWOX
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 508
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:49 pm

Re: Reguli in sensul girator

Postby damndrunk » Thu Dec 03, 2009 8:47 pm

POLOWOX wrote:Mai lasa sa fie surpriza la sfarsit... :violin: :D


Sa nu.mi zici ca esti "Curcan":))
VW Polo 6n2 - 1.4 AUD 60PH 2001 http://www.diagnozamures.eu - Solutii de diagnoza.
damndrunk
Relanti
Relanti
 
Posts: 90
Joined: Fri Nov 13, 2009 8:25 pm
Location: Targu Mures

Re: Reguli in sensul girator

Postby POLOWOX » Thu Dec 03, 2009 9:07 pm

Cine stie sa nu zica... :naughty: ...facem suspans si eventual o tombola cu castig si garantie... :D
POLOWOX
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 508
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:49 pm

Re: Reguli in sensul girator

Postby zsoltb » Thu Dec 03, 2009 9:08 pm

Mai rau e cel care invata curcanii sa circule.
Bora - 1.9 TDI - ASZ, CP 131. 0747.015.527
Polo 6N2 - 999 - AUC, CP 50. 0747.015.527
zsoltb
5th gear
5th gear
 
Posts: 824
Joined: Thu Nov 12, 2009 5:41 pm
Location: Somcuta Mare - Maramures

Re: Reguli in sensul girator

Postby Polo_FAN » Fri Dec 04, 2009 6:23 am

:text-offtopic: sau nu?
Zaki stiu care este meseria lui Polowox, dar...putem discuta 100 de ani lumina.
Polowox puteai sa spui ca nu vrei sa ai sau nu se poate avea o alta abordare a problemei, pentru ca unde-i lege nu-i tocmeala si gata. Aici (in situatia data de hhrobi) se pleaca de la o situatie ipotetica (care nu prea ar trebui sa se intample in mod normal, repet) si de aceea mi-am permis sa fac niste afirmatii/speculatii. Dar tie ti s-a parut mai corect sa faci (printre altele) aprecieri asupra senzatiilor traite de cei care merg in masina condusa de mine (eu nu am facut nicio apreciere vizavi de persoana ta, nu am folosit niciun PFUUAAY, niciun doh si nu mi-am exprimat dorinta de a plange/ rade...vizavi de afirmatiile tale).
Acum sa tratam afirmatiile tale, asa usor, in ordinea in care le-ai enuntat.

1)
Sensul giratoriu nu e super nova ca la invartire prin el sa se accelereze particulele...si eventual sa le arunce
catre exterior cu prioritate...de dreapta... :)

N-am inteles chestia asta, dar oricum ce zici tu acolo mi se pare prioritate de stanga (ca sa iesi din interior spre exterior), sau eventual prioritate de cealalta dreapta ;) ;

2)
) ...rezulta ca... :) ...SG = SENS GIRATORIU

Asta se vrea a fi o foarte fina ironie?

3)
Acorzi prioritate de dreapta... celor ce circula in SG ...???

Am specificat clar ca ma refer strict la circulatia in "SG" cum ii spui tu, nu la intrarea/iesirea in/din "SG";

4)
Daca circuli pe banda 1 trebuie sa le acorzi prioritate si celor ce intra in SG...???

Vezi punctul 3.

5)
Polo_FAN.... :violin:
- In cazul in care vrei sa treci din banda 1 in banda 2 respectiv 3 ai prioritate...si ceilalti trebuie sa te lase sa treci...???


pai tot tu ne sfatuiai cateva posturi mai sus

Daca ar mai fi existat un alt vehicol pe banda 1 atunci el avea prioritate generala asupra celor 2 din banda 2 si banda 3...Recomand sa folositi banda 1 si veti fi cu prioritate indiferent pe ce traiectorie mergeti... ;)


Domnule instructor hotarati-va.

6)
Pfaaaaiii....cred ca au senzatii tari cei ce circula cu tine..

Mentionez ca fiica-mea mai trage si cate un pui de somn din cand in cand - probabil ca e ametita din cauza faptului ca nu mai reusesc sa ies din "SG" :). Pe de alta parte n-am intrebat-o ce viseaza cand doarme in masina, dar... s-ar putea sa fie vise pline de senzatii tari :whistle: .

7)
So inteles acum....???/

Nu stiu daca vrei sa sugerezi ceva, dar oricum se scrie "S-a inteles acum?"

8)
Nu mai continui ca ma apuca rasul si plansul si nu am iconite pe aici... :think:

Apeleaza cu incredere la "View more smiles" - e scrisul ala bleu de sub iconitele care nu-ti mai ajung pentru a-ti exprima uimirea;

9)
Bine ca circul preventiv si le recomand si altora.... :think:

De cand am carnet (si il am de ceva timp) nu am facut niciun accident :o si am dat in total cam trei amenzi pt. radare luate. Mentionez ca nu am detector de radar pentru ca nu imi trebuie.

10)
Chiar exista si un banc pe tema asta cu o blonda si un aurolac... :violin:

BANCUL promis
Dupa ce i-a spalat aurolacul cel istet (de vreo 10 ori pentru cate 1 leu), parbrizul de la masina blondei cea indubitabil proaste (care in "SG" fiind nu prea mai reusea sa iasa din el) , i-a propus aurolacul cel iiistet, blondei (inevitabil proooaste) "Daca imi mai dai 10 lei iti spun si cum sa iesi din ... SG" :lol:

Hai ca-ti las tie satisfactia sa-l spui mai in amanunt, conform legislatiei in vigoare :whistle:.
Cam asta e si poti sa scrii ce vrei in continuare (dar fara referiri si judecati la abilitatile /dizabilitatile mele fizice, psihice si de orice fel mai stii tu) pentru ca-ti promit sa nu mai raspund.

In final, fara nici cea mai mica urma de suparare sau de ironie, iti propun cand/daca ai drum prin Barlad sa ne intalnim la o bere, sa ma inveti si pe mine o data pentru totdeauna care sunt regulile de circulatie care se aplica intr-un "SG" :) .
Renault Symbol Fidji, 1,4l, 75 HP, Bej Angora
Ex-Polo 6N2, 1.0 MPI (ALD), 50 HP, LC9Z - Black Magic Pearl
User avatar
Polo_FAN
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 525
Joined: Sat Nov 14, 2009 5:54 am
Location: Barlad

Re: Reguli in sensul girator

Postby LMAQURIUS » Fri Dec 04, 2009 7:40 am

Image
Masina albastra merge corect.
Ex. Polo 6N2 1,4 AUD 2001
User avatar
LMAQURIUS
Relanti
Relanti
 
Posts: 40
Joined: Fri Nov 13, 2009 9:02 am
Location: Tirgu Mures

Re: Reguli in sensul girator

Postby hhhrobi » Fri Dec 04, 2009 7:50 am

Merge corect daca e singura. NU POTI SCHIMBA BANDA IN SENSUL GIRATOR pentru ca e plin.. si nu te lasa nimeni sa schimbi banda... deci pe ce banda intri acolo mori!
VW Polo 6N2, Motor AUA, 75 CP
User avatar
hhhrobi
5th gear
5th gear
 
Posts: 1795
Joined: Thu Nov 12, 2009 7:18 pm
Location: Brasov

Re: Reguli in sensul girator

Postby melutza » Fri Dec 04, 2009 8:31 am

Pana la urma cred ca depinde mult de intelegerea participantilor la trafic: adica, ce daca te-ai incadrat pe banda a doua? semnalizezi frumos din timp, te asiguri si nu cred ca nu te va lasa nimeni sa schimbi banda pentru a iesi mai apoi din sens.
Cand am facut eu scoala de soferi, la singurul curs teoretic la care m-am dus, instructorul respectiv ne-a spus ca la noi nu prea exista sensuri giratorii, pt ca intr-un sens giratoriu adevarat se aplica numai prioritatea de dreapta, ori la noi ai "cedeaza" cand intri in sens. Nu stiu cat este de corect, asa a afirmat respectivul.
Polo 6N2, 1.0, auc
User avatar
melutza
Relanti
Relanti
 
Posts: 61
Joined: Fri Nov 13, 2009 7:00 pm
Location: timisoara

Re: Reguli in sensul girator

Postby pufyus » Fri Dec 04, 2009 8:45 am

Ufff...ma gandeam eu ca se va ajunge la asta : "Simt ca va fi o discutie lunga."
:doh:


Mnoh, deci tot la concluzia mea am ajuns. In sensul giratoriu, schimbi banda doar cu semnalizare si cu asigurare !
Daca ai pe unu care vine din spate , il lasi pe el sa treaca si apoi schimbi banda ...

Cat despre masina albastra ...ce pot sa zic ...vorba lui Roby ...
Polo 6N2 1.4 16V - AUA 75 CP
User avatar
pufyus
5th gear
5th gear
 
Posts: 858
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:03 pm
Location: Sacele-Brasov

Re: Reguli in sensul girator

Postby zakimaci » Fri Dec 04, 2009 8:52 am

In tarile civilizate semnalizezi ca ramai inauntru cu index stanga si ca vrei sa iesi cu index dreapta. Problema e ca la noi din 100 semnalizeaza 1. Asa se fac accidentele.
Image
User avatar
zakimaci
5th gear
5th gear
 
Posts: 1744
Joined: Thu Nov 12, 2009 5:11 pm
Location: Grosswardein

Re: Reguli in sensul girator

Postby pufyus » Fri Dec 04, 2009 8:54 am

Corect. In Brasov eu sunt acel 1 din 100 :shifty: :shifty: :animals-dogrun:
Polo 6N2 1.4 16V - AUA 75 CP
User avatar
pufyus
5th gear
5th gear
 
Posts: 858
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:03 pm
Location: Sacele-Brasov

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby zakimaci » Fri Dec 04, 2009 8:55 am

In Oradea sunt singurul :D
Image
User avatar
zakimaci
5th gear
5th gear
 
Posts: 1744
Joined: Thu Nov 12, 2009 5:11 pm
Location: Grosswardein

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby pufyus » Fri Dec 04, 2009 8:57 am

:happy-jumpeveryone:
Polo 6N2 1.4 16V - AUA 75 CP
User avatar
pufyus
5th gear
5th gear
 
Posts: 858
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:03 pm
Location: Sacele-Brasov

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby hhhrobi » Fri Dec 04, 2009 8:58 am

La noi se semnalizeaza cu degetul din mijloc aratat celorlalti participanti la trafic.... eventual acompaniat de injurii :mrgreen:
VW Polo 6N2, Motor AUA, 75 CP
User avatar
hhhrobi
5th gear
5th gear
 
Posts: 1795
Joined: Thu Nov 12, 2009 7:18 pm
Location: Brasov

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby melutza » Fri Dec 04, 2009 8:59 am

Mah..... in Timisoara parca sunt cativa.....
Polo 6N2, 1.0, auc
User avatar
melutza
Relanti
Relanti
 
Posts: 61
Joined: Fri Nov 13, 2009 7:00 pm
Location: timisoara

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby zakimaci » Fri Dec 04, 2009 9:00 am

Evident ca sunt mai multi in timisoara ca vin des :D :lol: :lol: :lol:
Image
User avatar
zakimaci
5th gear
5th gear
 
Posts: 1744
Joined: Thu Nov 12, 2009 5:11 pm
Location: Grosswardein

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby POLOWOX » Fri Dec 04, 2009 10:12 am

Polo_Fan...io nu m-am suparat... ;) ...si sper ca nici tu... ;) ...asa sunt eu mai sukar fin fire... :)
Sa stii ca trec deseori pe langa Barlad, dar de fiecare data trec pe timp de noapte ... da poate cine stie o sa ne vedem si citim si cateva volume de bere.. :dance:

LMAQURIUS a pus o poza interesanta si o putem comenta... :D
Auto albastru circula corect cu toate ca face o manevra cam aiurea, dar totusi inteligenta si de ce anume:
Scxhimband banda de mers (din 2 in 1) fura prioritate si il forteaza pe cel cu auto rosu sa nu intre in SG.
Daca ar fi ramas in banda 2 (albastru), atunci cel rosu ar fi putut sa intre in SG pe banda 1 si ar fi avut prioritate totala fata de cel albastru.
A nu se confunda cu prioritatea de dreapta. :naughty: Este doar prioritate de circulatie pe banda de mers.
Acum cel verde si cel galben:
Cel verde isi pastreaza banda de circulatie in SG si il obliga pe cel galben sa ii acorde prioritate.
In caz contrar cel galben este vinovat pentru acea coliziune
De ce e vinovat...??/intrucat trebuia sa semnalizeze sa se asigura si sa execute manevra de trecere din banda 2 in banda 1 numai dupa ce trecea cel verde.

In capitolul sanctiuni cel galben nu intra sub incidenta neacordarii prioritatii de dreapta.
Intra doar la capitolul neasigurare la schimbarea directiei de mers.

Acum atentie mare !!! e chiar interesanta problema ...!!!

In cazul in care cel verde scrie in declaratie urmatoarele:
1. Auto galben nu s-a asigurat si nu a acordat prioritate etc...atunci cel galben este sanctionat pt neasigurare si neacordare de prioritate si ramane fara permis...!!!

2. Auto galben, la schimbarea directiei de mers nu s-a asigurat si s-a produs coliziunea...!!!...atunci cel cu auto galben e sanctionat doar pentru neasigurare la schimbarea directiei de mers...si ramane cu permis de conducere

Cu cativa ani in urma cei ce circulau in SG trebuiau sa acorde prioritate de dreapta celor ce vroiau sa intre in SG si de aici e si confuzia actuala cu prioritatea de dreapta in SG

In momentul actual in toate tarile UE SG-ul este reglementat ca si la noi. (cedeaza trecerea la intrare in SG)

SG devine numai atunci cand e semanlizat ca atare cu indicatorul specific (rotund cu fond albastru si sagetile respective albe)...altfel nu este sens giratoriu

Mai pot sa existe si SG dirijate de semafoare si atunci se respecta culoarea verde. La culoarea galben intermitent a semaforului se aplica regula generala de SG.
Se instaleaza semafoare in SG numai in SG cu trafic foarte mare si care prezinta pericol de blocaj.

:hand: :hand: ...si drum bun... :D
POLOWOX
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 508
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:49 pm

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby Polo_FAN » Fri Dec 04, 2009 11:53 am

Mai sincer sa fiu, pe moment cand am citit mesajul tau m-am enervat, ca altfel nu aveam rabdare sa scriu atata.
Dar imi trece repede si dupa ce m-am "racorit" un pic, precum ai vazut, pana la sfarsitul mesajului ma mai calmasem, de unde si berile... :whistle: .
Renault Symbol Fidji, 1,4l, 75 HP, Bej Angora
Ex-Polo 6N2, 1.0 MPI (ALD), 50 HP, LC9Z - Black Magic Pearl
User avatar
Polo_FAN
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 525
Joined: Sat Nov 14, 2009 5:54 am
Location: Barlad

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby pufyus » Fri Dec 04, 2009 12:35 pm

:romance-grouphug:
Polo 6N2 1.4 16V - AUA 75 CP
User avatar
pufyus
5th gear
5th gear
 
Posts: 858
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:03 pm
Location: Sacele-Brasov

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby zsoltb » Fri Dec 04, 2009 5:29 pm

Astia s-or bate...de la beri. :mrgreen:
Bora - 1.9 TDI - ASZ, CP 131. 0747.015.527
Polo 6N2 - 999 - AUC, CP 50. 0747.015.527
zsoltb
5th gear
5th gear
 
Posts: 824
Joined: Thu Nov 12, 2009 5:41 pm
Location: Somcuta Mare - Maramures

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby Polo_FAN » Fri Dec 04, 2009 5:46 pm

Te bagi :obscene-drinkingcheers: ?
Renault Symbol Fidji, 1,4l, 75 HP, Bej Angora
Ex-Polo 6N2, 1.0 MPI (ALD), 50 HP, LC9Z - Black Magic Pearl
User avatar
Polo_FAN
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 525
Joined: Sat Nov 14, 2009 5:54 am
Location: Barlad

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby Allex » Sat Dec 05, 2009 7:55 am

Bah da' mult timp liber mai aveti.. :whistle:
Image
Passat B5 2000 / 1.6 ARM 74kW
User avatar
Allex
5th gear
5th gear
 
Posts: 1520
Joined: Thu Nov 12, 2009 5:27 pm
Location: Bucuresti Sector 6

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby zsoltb » Sat Dec 05, 2009 11:55 am

si daca s-a lamurit situatia...care e concluzia?
Bora - 1.9 TDI - ASZ, CP 131. 0747.015.527
Polo 6N2 - 999 - AUC, CP 50. 0747.015.527
zsoltb
5th gear
5th gear
 
Posts: 824
Joined: Thu Nov 12, 2009 5:41 pm
Location: Somcuta Mare - Maramures

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby Polo_FAN » Sat Dec 05, 2009 12:31 pm

Toata lumea a spus a) de la bun inceput. Difereau motivele... :D .
Renault Symbol Fidji, 1,4l, 75 HP, Bej Angora
Ex-Polo 6N2, 1.0 MPI (ALD), 50 HP, LC9Z - Black Magic Pearl
User avatar
Polo_FAN
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 525
Joined: Sat Nov 14, 2009 5:54 am
Location: Barlad

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby csimby » Wed Jan 06, 2010 9:05 am

Ok, deci cum e cu semnalizarea in sensul giratoriu? Am avut mai multe discutii, sunt curios ce ziceti voi. Unii zic, ca trebuie sa semnalizezi stanga, si cand vrei sa iesi dreapta. Mai multi uita sa semnalizeze dreapta. Parerea mea si a catorva prieteni care sunt de profesie sofer pe alte meleaguri au zis urmatoarea: semnalizarea pe stanga e inutila, deoarece:
1. oricum mergi pe stanga
2. esti pe drumul prioritar -> nu trebuie sa semnalizezi, semnalizezi numai parasirea drumului prioritar (dreapta)

Pentru a exemplifica:
Image

Masina galbena nu trebuie sa semnalizeze, ramane pe drumul prioritar. Masina rosie paraseste drumul prioritar -> semnalizeaza
Image
User avatar
csimby
1st gear
1st gear
 
Posts: 174
Joined: Tue Jan 05, 2010 4:24 pm
Location: Tirgu-Mures

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby POLOWOX » Wed Jan 06, 2010 12:10 pm

1. In skema ta nu e sens giratoriu
2. In cazul in care mentii directia pe drumul prioritar nu esti obligat sa semnalizezi. (ar fi ceva politicos totusi ca atunci cand circuli pe drum prioritar cu viraj stanga sa semnalizezi totusi schimbarea de directie pentru ca cei ce sunt pe drumul secundar sa vada din timp daca intra sau nu intra in drumul prioritar)
3 In sensul giratoriu se semnalizeaza si se incadreaza pe directia dorita (st, dr)

PS - cred ca ai observat in trafic ca unii soferi nu semnalizeaza deloc schimbarea de directie (motivul)...posibil incapacitate cerebrala.
POLOWOX
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 508
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:49 pm

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby csimby » Wed Jan 06, 2010 12:46 pm

Pai tocmai asta e, ca nu e sens giratoriu. Am adus ca si exemplu, ca nu trebuie sa semnalizezi daca esti pr drumul prioritar. Oricum, fiecare poate sa semnalizeze cum vrea el, nu este specificat in Codul Rutier.
Image
User avatar
csimby
1st gear
1st gear
 
Posts: 174
Joined: Tue Jan 05, 2010 4:24 pm
Location: Tirgu-Mures

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby zsoltb » Wed Jan 06, 2010 1:38 pm

Eu tot timpul semnalizez in cazul pozei de mai sus, ca sa vada soferul din spate pe unde o iau si mai ales cel din fata, care vrea sa intre pe drumul cu prioritate. In sens giratoriu iara semnalizez cand intru si cand ies, tot asa ca sa vada ceilalti pe unde ma duc.
Bora - 1.9 TDI - ASZ, CP 131. 0747.015.527
Polo 6N2 - 999 - AUC, CP 50. 0747.015.527
zsoltb
5th gear
5th gear
 
Posts: 824
Joined: Thu Nov 12, 2009 5:41 pm
Location: Somcuta Mare - Maramures

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby POLOWOX » Wed Jan 06, 2010 2:04 pm

FELICITARI...zsoltb... :D
Si eu fac la fel... ;)
POLOWOX
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 508
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:49 pm

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby zakimaci » Wed Jan 06, 2010 5:00 pm

POLOWOX wrote:Si eu fac la fel... ;)
- banuiam noi ca asa faci dar cand am citit ziceam ca trebuia sa scrii asa - Si eu asa predau :D
Image
User avatar
zakimaci
5th gear
5th gear
 
Posts: 1744
Joined: Thu Nov 12, 2009 5:11 pm
Location: Grosswardein

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby POLOWOX » Wed Jan 06, 2010 8:17 pm

Mai bine zis...asa predam...ca odata cu criza so inchis si scoala ...
POLOWOX
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 508
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:49 pm

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby zsjoska » Wed Jan 06, 2010 11:32 pm

Subiectul cu semnalizarea voiam sa pun de cand s-a deschis acest topic...
Eu, dupa ce am facut scoala, nu am gasit raspuns, cum se semnalizeaza in sens giratoriu si am pus pe sotie sa intrebe pe instructor ca tocmai facea scoala. Raspunsul:
"Pai simplu, la fel ca si intr-o intersectie normala, numai semnalizezi cand vrei sa iesi..."
De aici am tras concluzia ca la intrare semnalizez asa:
- daca voi iesi pe a doua iesire care defapt e continuarea drumului meu drept, nu semnalizez
- daca voi iesi pe a treia iesire (viraj la stanga daca nu ar fi sens giratoriu) semnalizez pe stanga
- daca voi iesi pe prima iesire semnalizez in continuu la dreapta pana nu am iesit din sensul giratoriu

La iesire semnalizez dreapta.
Asa e corect?
VW Polo Variant, 1.6, 2001
User avatar
zsjoska
1st gear
1st gear
 
Posts: 121
Joined: Thu Dec 10, 2009 11:16 pm
Location: Cristuru-Secuiesc

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby POLOWOX » Thu Jan 07, 2010 12:29 am

Aproape ...DA...dar nu chiar DAAAAAA... o sa intelegi si de ce ... ;)

Luam ca imagine prima foto postata:

In toate cazurile intrarea in sensul giratoriu o faci pe poarta 4 si reiese:

- 1 daca vrei sa iesi pe poarta 1 te incadrezi pe banda 1 si semnalizezi dreapta ...(recomandat 1)
- 2 daca vrei sa iesi pe poarta 2 te poti incadra pe banda 1 sau 2 ... (recomandat 1)
- 2A daca esti incadrat pe banda 1 dupa ce ai trecut de poarta 1, semnalizezi dreapta - drum cu prioritate fata de poarta 1 si fata de toate celalalte benzi de circulatie.
- 2B daca esti incadrat pe banda 2, si vrei sa iesi pe poarta 2, dupa ce ai trecut de iesirea 1 semnalizezi, te asiguri, mentii semnalizarea, executi manevra de schimbare de banda, te incadrezi din timp util pe banda 1, si executi viraj dreapta pe poarta 1 cu semnalizarea dreapta mentinuta.
- 2C daca esti incadrat pe banda 3 atunci semnalizezi te asiguri si treci progresiv in banda 2 si banda 1 (pierdere de timp si de prioritati aiurea, plus ca incurci circulatia )

REZULTA ... exclus iesire pe poarta 1 direct din banda 3 sau 2 chiar si cu semnalizare !!!

- 3. daca vrei sa iesi pe poarta 3 te poti incadra pe banda 1 si mentii directia fara semnalizare pana cand treci de poarta 2 dupa care semnalizezi si executi viraj dreapta pe poarta 3
- 3A daca daca esti incadrat pe banda 2 atunci mentii la intrare in sens banda 2 dupa ce treci sau inainte de a trece de poarta 1 semnalizezi dreapta, te asiguri, si te incadrezi pt banda 1 dupa care semnalizezi te incadrezi in banda 1 si iesi prin poarta 3
- 3B. daca esti incadrat pe banda 3 atunci inainte de a trece de poarta 1 semanlizezi te asiguri schimbi directia de mers pe banda 2. dupa ce treci pe banda 2 si de poarta 2 semnalizezi dreapta te asiguri si te incadrezi pe banda 1 si iesi pe poarta 3

REZULTA ... exclus iesirea pe poarta 3 direct din banda 3 sau 2

SFAT ....mentine banda 1 sau treci in banda 1 cand ai posibilitate din 2 sau 3 pentru a nu incurca circulatia sau a avea evenimente neplacute precum coliziunea, indiferent de directia pe care vrei sa o urmezi. (vei avea prioritate fata de toti ceilalti, iar timpul de trecere in intersectie este cel mai scurt.)
Chiar daca te invarti in sens pe banda 1 si vrei sa intri tot pe poarta 4 din care ai venit foloseste banda 1 si semnalizezi stanga la permanenta !!!

P.S - de regula banda 1 nu trebuie sa dispara de pe sosea. Este prima banda de circulatie. Numai la noi in tara ...banda 1 se pierde atunci cand urci o rampa, iar drumul are mai multe benzi.
Se mai pierde banda 1 de exemplu ...numai pe DN 2 - E 85 ...(intitulat drumul mortii)...acolo sunt cele mai multe accidente cu victime din toata tara . !!!

Acum o intrebare pt cei care au mai circulat si in alte orase mari din Europa....

Cum va explicati ca de regula in marile orase Europene banda 1 este rezervata transportului in comun...si de ce oare?
POLOWOX
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 508
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:49 pm

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby zsjoska » Thu Jan 07, 2010 12:28 pm

ca pentru un copil de 4 ani, mai clar nu se poate :clap:
VW Polo Variant, 1.6, 2001
User avatar
zsjoska
1st gear
1st gear
 
Posts: 121
Joined: Thu Dec 10, 2009 11:16 pm
Location: Cristuru-Secuiesc

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby POLOWOX » Thu Jan 07, 2010 1:00 pm

Merci merci...acum chiar ca cine nu intelege ...e naspa rau... :lol:
POLOWOX
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 508
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:49 pm

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby csimby » Thu Jan 07, 2010 1:09 pm

Pt. cei care tot nu reusesc sa pricepe cum e cu sensul giratoriu, sfatuiesc o excursie in Anglia aici :twisted: :

Te rugam sa incarci poza pe Photobucket :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Magic_Roundabout_(Swindon)
Last edited by csimby on Thu Jan 07, 2010 1:48 pm, edited 1 time in total.
Image
User avatar
csimby
1st gear
1st gear
 
Posts: 174
Joined: Tue Jan 05, 2010 4:24 pm
Location: Tirgu-Mures

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby Allex » Thu Jan 07, 2010 1:13 pm

OMFG!! Giratorii in giratoriu?! Si sens invers in giratoriu?
Image
Passat B5 2000 / 1.6 ARM 74kW
User avatar
Allex
5th gear
5th gear
 
Posts: 1520
Joined: Thu Nov 12, 2009 5:27 pm
Location: Bucuresti Sector 6

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby POLOWOX » Thu Jan 07, 2010 2:01 pm

Pai cam da...e necesar la ei asa intrucat trebuie adaptapa pt circulatia pe stanga iesirea pe poarta ...

Se pare ca
- interiorul sensului giratoriu sensul de mers e invers acelor de ceasornic si e la fel ca la noi ...
- exteriorul e in sensul acelor de ceasornic ..pentru a putea face incadrarea pe stanga..
- la ei e mai simplu virajul la stanga decat virajul la dreapta ...

E ciudat rau .... ;)
POLOWOX
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 508
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:49 pm

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby zsoltb » Thu Jan 07, 2010 2:04 pm

Eu nu inteleg dece ei is diferiti si au volan pe dreapta, de unde pana unde.
Bora - 1.9 TDI - ASZ, CP 131. 0747.015.527
Polo 6N2 - 999 - AUC, CP 50. 0747.015.527
zsoltb
5th gear
5th gear
 
Posts: 824
Joined: Thu Nov 12, 2009 5:41 pm
Location: Somcuta Mare - Maramures

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby csimby » Thu Jan 07, 2010 2:30 pm

Pai defapt ei conduc pe partea buna a strazii. Era un articol pe http://www.totalcar.hu despre cum s-a ajuns la circulatie pe partea dreapta a strazii. Totul a inceput in America cu Ford T, a fost prima masina la care s-a pus volanul pe partea stanga (primele modele nu aveau usa pe partea dreapta, din motive tehnice, treceau acolo nu stiu ce cablaje). Cum se cumparau a o gramada din acele masini, plus celelalte producatori au copiat modelul, tot cu volanul pe stanga, in SUA s-a trecut de pe o zi pe alta pe circulatia pe partea dreapta a strazii. Si incet-incet s-a adoptat peste tot in lume si pe unde trecea armata americana in al II-lea razboi mondial.

Aici aveti articolul tradus de pe maghiara: http://translate.google.ro/translate?js ... l=hu&tl=en
Image
User avatar
csimby
1st gear
1st gear
 
Posts: 174
Joined: Tue Jan 05, 2010 4:24 pm
Location: Tirgu-Mures

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby Allex » Thu Jan 07, 2010 2:52 pm

The History Of Left and Right Hand Drive

About a quarter of the world drives on the left, and the countries that do are mostly old British colonies. This strange quirk perplexes the rest of the world; but there is a perfectly good reason.

In the past, almost everybody travelled on the left side of the road because that was the most sensible option for feudal, violent societies. Since most people are right-handed, swordsmen preferred to keep to the left in order to have their right arm nearer to an opponent and their scabbard further from him. Moreover, it reduced the chance of the scabbard (worn on the left) hitting other people.

Furthermore, a right-handed person finds it easier to mount a horse from the left side of the horse, and it would be very difficult to do otherwise if wearing a sword (which would be worn on the left). It is safer to mount and dismount towards the side of the road, rather than in the middle of traffic, so if one mounts on the left, then the horse should be ridden on the left side of the road.

In the late 1700s, however, teamsters in France and the United States began hauling farm products in big wagons pulled by several pairs of horses. These wagons had no driver's seat; instead the driver sat on the left rear horse, so he could keep his right arm free to lash the team. Since he was sitting on the left, he naturally wanted everybody to pass on the left so he could look down and make sure he kept clear of the oncoming wagon's wheels. Therefore he kept to the right side of the road.

In addition, the French Revolution of 1789 gave a huge impetus to right-hand travel in Europe. The fact is, before the Revolution, the aristocracy travelled on the left of the road, forcing the peasantry over to the right, but after the storming of the Bastille and the subsequent events, aristocrats preferred to keep a low profile and joined the peasants on the right. An official keep-right rule was introduced in Paris in 1794, more or less parallel to Denmark , where driving on the right had been made compulsory in 1793.

Later, Napoleon's conquests spread the new rightism to the Low Countries (Belgium, the Netherlands and Luxembourg), Switzerland, Germany, Poland, Russia and many parts of Spain and Italy. The states that had resisted Napoleon kept left – Britain, the Austro-Hungarian Empire and Portugal. This European division, between the left- and right-hand nations would remain fixed for more than 100 years, until after the First World War.

Although left-driving Sweden ceded Finland to right-driving Russia after the Russo-Swedish War (1808-1809), Swedish law – including traffic regulations – remained valid in Finland for another 50 years. It wasn't until 1858 that an Imperial Russian decree made Finland swap sides.

The trend among nations over the years has been toward driving on the right, but Britain has done its best to stave off global homogenisation. With the expansion of travel and road building in the 1800s, traffic regulations were made in every country. Left-hand driving was made mandatory in Britain in 1835. Countries which were part of the British Empire followed suit. This is why to this very day, India, Australasia and the former British colonies in Africa go left. An exception to the rule, however, is Egypt, which had been conquered by Napoleon before becoming a British dependency.

Although Japan was never part of the British Empire, its traffic also goes to the left. Although the origin of this habit goes back to the Edo period (1603-1867) when Samurai ruled the country, it wasn't until 1872 that this unwritten rule became more or less official. That was the year when Japan's first railway was introduced, built with technical aid from the British. Gradually, a massive network of railways and tram tracks was built, and of course all trains and trams drove on the left-hand side. Still, it took another half century till in 1924 left-side driving was clearly written in a law.

When the Dutch arrived in Indonesia in 1596, they brought along their habit of driving on the left. It wasn't until Napoleon conquered the Netherlands that the Dutch started driving on the right. Most of their colonies, however, remained on the left as did Indonesia and Suriname.

In the early years of English colonisation of North America, English driving customs were followed and the colonies drove on the left. After gaining independence from England, however, they were anxious to cast off all remaining links with their British colonial past and gradually changed to right-hand driving. (Incidentally, the influence of other European countries' nationals should not be underestimated.) The first law requiring drivers to keep right was passed in Pennsylvania in 1792, and similar laws were passed in New York in 1804 and New Jersey in 1813.

Despite the developments in the US, some parts of Canada continued to drive on the left until shortly after the Second World War. The territory controlled by the French (from Quebec to Louisiana) drove on the right, but the territory occupied by the English (British Columbia, New Brunswick, Nova Scotia, Prince Edward Island and Newfoundland) kept left. British Columbia and the Atlantic provinces switched to the right in the 1920s in order to conform with the rest of Canada and the USA. Newfoundland drove on the left until 1947, and joined Canada in 1949.

In Europe, the remaining left-driving countries switched one by one to driving on the right. Portugal changed in 1920s. The change took place on the same day in the whole country, including the colonies. Territories, however, which bordered other left-driving countries were exempted. That is why Macau, Goa (now part of India) and Portuguese East Africa kept the old system. East Timor, which borders left-driving Indonesia, did change to the right though, but left-hand traffic was reintroduced by the Indonesians in 1975.

In Italy the practice of driving on the right first began in the late 1890s. The first Italian Highway Code, issued on the 30th of June 1912, stated that all vehicles had to drive on the right. Cities with a tram network, however, could retain left-hand driving if they placed warning signs at their city borders. The 1923 decree is a bit stricter, but Rome and the northern cities of Milan, Turin and Genoa could still keep left until further orders from the Ministry of Public Works. By the mid-1920s, right-hand driving became finally standard throughout the country. Rome made the change on the 1 of March 1925 and Milan on the 3rd of August 1926.

Up till the 1930s Spain lacked national traffic regulations. Some parts of the country drove on the right (e.g. Barcelona) and other parts drove on the left (e.g. Madrid). On the 1st of October 1924 Madrid switched to driving on the right.

The break-up of the Austro-Hungarian Empire caused no change: Czechoslovakia, Yugoslavia and Hungary continued to drive on the left. Austria itself was something of a curiosity. Half the country drove on the left and half on the right. The dividing line was precisely the area affected by Napoleon's conquests in 1805.

When Germany annexed Austria in 1938, Hitler ordered that the traffic should change from the left to the right side of the road, overnight. The change threw the driving public into turmoil, because motorists were unable to see most road signs. In Vienna it proved impossible to change the trams overnight, so while all other traffic took to the right-hand side of the road, the trams continued to run on the left for several weeks. Czechoslovakia and Hungary , one of the last states on the mainland of Europe to keep left, changed to the right after being invaded by Germany in 1939.

Meanwhile, the power of the right kept growing steadily. American cars were designed to be driven on the right by locating the drivers' controls on the vehicle's left side. With the mass production of reliable and economical cars in the United States, initial exports used the same design, and out of necessity many countries changed their rule of the road.

Gibraltar changed to right-hand traffic in 1929 and China in 1946. Korea now drives right, but only because it passed directly from Japanese colonial rule to American and Russian influence at the end of the Second World War. Pakistan also considered changing to the right in the 1960s, but ultimately decided not to do it. The main argument against the shift was that camel trains often drove through the night while their drivers were dozing. The difficulty in teaching old camels new tricks was decisive in forcing Pakistan to reject the change. Nigeria, a former British colony, had traditionally been driving on the left with British imported right-hand-drive cars, but when it gained independence, it tried to throw off its colonial past as quick as possible and shifted to driving on the right.

After the Second World War, left-driving Sweden , the odd one out in mainland Europe, felt increasing pressure to change sides in order to conform with the rest of the continent. The problem was that all their neighbours already drove on the right side and since there are a lot of small roads without border guards leading into Norway and Finland, one had to remember in which country one was.

In 1955, the Swedish government held a referendum on the introduction of right-hand driving. Although no less than 82.9% voted “no” to the plebiscite, the Swedish parliament passed a law on the conversion to right-hand driving in 1963. Finally, the change took place on Sunday, the 3rd of September 1967, at 5 o'clock in the morning.

All traffic with private motor-driven vehicles was prohibited four hours before and one hour after the conversion, in order to be able to rearrange all traffic signs. Even the army was called in to help. Also a very low speed limit was applied, which was raised in a number of steps. The whole process took about a month. After Sweden's successful changeover, Iceland changed the following year, in 1968.

In the 1960s, Great Britain also considered changing, but the country's conservative powers did everything they could to nip the proposal in the bud. Furthermore, the fact that it would cost billions of pounds to change everything round wasn't much of an incentive… Eventually, Britain dropped the idea. Today, only four European countries still drive on the left: the United Kingdom, Ireland, Cyprus and Malta.
Image
Passat B5 2000 / 1.6 ARM 74kW
User avatar
Allex
5th gear
5th gear
 
Posts: 1520
Joined: Thu Nov 12, 2009 5:27 pm
Location: Bucuresti Sector 6

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby csimby » Mon Jan 25, 2010 9:02 am

http://www.citynews.ro/mures/auto-27/ca ... zam-70767/

Codul rutier mentioneaza clar cand trebuie semnalizat

la intrarea intr-un rond (sens giratoriu) este interzisa semnalizarea, insa la iesire este obligatorie


Eu nu am gasit nimic in Codul Rutier care sa interzica semnalizarea la intrrare in sensul giratoriu...
Image
User avatar
csimby
1st gear
1st gear
 
Posts: 174
Joined: Tue Jan 05, 2010 4:24 pm
Location: Tirgu-Mures

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby AAdorjan » Mon Jan 25, 2010 9:12 am

Offtopic

Nu ma pot abtine. "cei care n-au mai semnalizat de cand “Steaua” a luat ultima data campionatul" :happy-jumpgreen:
VW Polo 6n2 - Hot Hatchback - 1.4 AUD- Silver - CJ-52-FLY
User avatar
AAdorjan
2nd gear
2nd gear
 
Posts: 386
Joined: Sun Nov 22, 2009 4:37 pm
Location: Cluj-Napoca

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby pologti » Mon Jan 25, 2010 1:38 pm

fratilor da e asa greu sa semnalizezi in sensul giratoriu?va doare mana?zicea cineva ca nu trebuie semnalizat numai atunci cand iesi din sensul giratoriu...si atunci probabil semnalizezi dupa ce ai virat deja nu...?situatie in care ala din spate risca sa te pupe-n fund. :auto-crash:
cel mai simplu e sa semnalizezi stanga pe toata duyrata deplasarii in sens, iar inainte de iesire dreapta...nu cred ca e asa greu.
zaki si mel :din pacate din ce in ce mai putini semnalizeaza in sensul giratoriu in TM.nu exista o data sa trec printr-un sens giratoriu si sa nu ma enervez pe tema asta.
va urez drumuri bune, circulate de soferi care stiu ca tb sa semnalizeze in sensul giratoriu :violence-hammer:
Polo 6N2 GTI 1.6-16 V 125 CP
User avatar
pologti
1st gear
1st gear
 
Posts: 176
Joined: Thu Nov 19, 2009 7:08 pm
Location: Timisoara

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby csimby » Mon Jan 25, 2010 4:32 pm

Pai cum sa te pupe ala din spate in fund daca te-ai incadrat bine la intrare?
Image
User avatar
csimby
1st gear
1st gear
 
Posts: 174
Joined: Tue Jan 05, 2010 4:24 pm
Location: Tirgu-Mures

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby zsjoska » Mon Jan 25, 2010 7:50 pm

...pai sa zicem ca intrarea in sens are 2 benzi, tu vrei sa iesi la a 2-a iesire si te incadrezi pe banda de intrare stanga si astepti ca cei din banda dreapta vor iesi prin prima iesire.
In schimb prinzi un uber smecher care accelereaza brusc din spate de pe banda gresita, nu iese prin prima iesire si nu-l obsevi ca ala vrea sa te depaseasca pe partea dreapta. Depinde unde te pupa, ca daca te pupa din lateral, tu esti de vina. Daca te pupa din spate, el este vinovatul.
VW Polo Variant, 1.6, 2001
User avatar
zsjoska
1st gear
1st gear
 
Posts: 121
Joined: Thu Dec 10, 2009 11:16 pm
Location: Cristuru-Secuiesc

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby POLOWOX » Mon Jan 25, 2010 9:46 pm

Intr-o astfel de intersectie te poti plimba linsistit o zi intreaga...ai o gramada de ...posibilitati...

csimby ...mai ai foto ce le-am facut ca posibil traseu pt diverse incadrari...???

Eu nu le mai am ...daca le ai poti sa le postezi//... :D
POLOWOX
3rd gear
3rd gear
 
Posts: 508
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:49 pm

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby pologti » Tue Jan 26, 2010 7:26 am

csimby wrote:Pai cum sa te pupe ala din spate in fund daca te-ai incadrat bine la intrare?


daca nu semnalizezi la iesire...de unde sa viseze cel din spatele tau ca tu o sa incetinesti ca sa faci dreapta, daca nu semnalizezi
Polo 6N2 GTI 1.6-16 V 125 CP
User avatar
pologti
1st gear
1st gear
 
Posts: 176
Joined: Thu Nov 19, 2009 7:08 pm
Location: Timisoara

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby strengarul » Tue Jan 26, 2010 11:16 am

daca lovesti pe cineva din spate 99% esti vinovatul. e greu sa demonstrezi ca cel din fata a semnalizat sau nu, mai ales daca se lasa cu becuri sparte.
apoi nici eu nu am gasit nicaieri obligativitatea de a semnaliza in sensul giratoriu, ba am intrebat si cel mai bun instructor din oras si mi-a dat dreptate, desi luata pe partea de condus preventiv, ar trebui semnalizat stanga la intrare si dreapta la iesire.
asa ca cel mai bine te asiguri ca ai suficient loc sa opresti inainte sa-l ajungi pe cel din fata, daca nu esti bun de plata.

P.S. de ce trebuie sa incetinesti la iesirea din sensul giratoriu? cel putin teoretic ar trebui sa fie liber, sa nu ai nici un obstacol in fata.
VW Polo 6N2, Motor AUB, 74 KW
User avatar
strengarul
2nd gear
2nd gear
 
Posts: 233
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:46 pm
Location: Miercurea Ciuc

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby pologti » Tue Jan 26, 2010 11:24 am

Pe tema asta se poate discuta o gramada de acum incolo, nu cred ca merita, oricum fiecare face cum il taie capul. Daca lovesti din spate clar. Numai ca la cat de aglomerat e pe la noi, faza cu pastratul distantei nu prea se respecta.
De ce sa incetinesti? Pt ca in unele situatii iei o curba de aprox 90 de grade si nu prea e indicat sa o iei cu aceasi viteza cu care mergi in sens (exceptie face cazul cand mergi incet)
Polo 6N2 GTI 1.6-16 V 125 CP
User avatar
pologti
1st gear
1st gear
 
Posts: 176
Joined: Thu Nov 19, 2009 7:08 pm
Location: Timisoara

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby strengarul » Tue Jan 26, 2010 5:04 pm

Pai si in sensul giratoriu se presupune ca ocolesti centrul intersectiei, adica tot virare se cheama, de aceea nu inteleg de ce trebuie sa calci frana cand vrei sa iesi. Semnalizatul la iesire il ajuta insa pe cel ce asteapta sa intre in sens si care vazand ca tu semnalizezi intentia de iesire poate intra in sensul giratoriu, nemaitrebuind sa-ti acorde prioritate. De aceea si eu incerc pe cat posibil sa semnalizez macar intentia de parasire a sensului giratoriu.
VW Polo 6N2, Motor AUB, 74 KW
User avatar
strengarul
2nd gear
2nd gear
 
Posts: 233
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:46 pm
Location: Miercurea Ciuc

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby csimby » Tue Jan 26, 2010 10:11 pm

Asa mi se pare si mie logic :text-yeahthat:
Image
User avatar
csimby
1st gear
1st gear
 
Posts: 174
Joined: Tue Jan 05, 2010 4:24 pm
Location: Tirgu-Mures

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby zsjoska » Tue Jan 26, 2010 10:37 pm

strengarul wrote:P.S. de ce trebuie sa incetinesti la iesirea din sensul giratoriu? cel putin teoretic ar trebui sa fie liber, sa nu ai nici un obstacol in fata.


Pai mai sunt decizii proaste de a pune semafor pentru pietoni la iesire din sensul giratoriu. Unde trec fiecare seara cateodata se face coloana care blocheaza complet sensul giratoriu...
VW Polo Variant, 1.6, 2001
User avatar
zsjoska
1st gear
1st gear
 
Posts: 121
Joined: Thu Dec 10, 2009 11:16 pm
Location: Cristuru-Secuiesc

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby csimby » Wed Jan 27, 2010 6:32 am

Inseamna ca cei care se ocupa de proiectele pt. fluidizarea traficului sunt cam paraleli cu munca lor.
Image
User avatar
csimby
1st gear
1st gear
 
Posts: 174
Joined: Tue Jan 05, 2010 4:24 pm
Location: Tirgu-Mures

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby pologti » Wed Jan 27, 2010 7:27 am

La sensurile giratorii din oras, cam la fiecare iesire e trecere de pietoni, si e logic, fiind intersectie, trebuie sa treaca si pietonii
Polo 6N2 GTI 1.6-16 V 125 CP
User avatar
pologti
1st gear
1st gear
 
Posts: 176
Joined: Thu Nov 19, 2009 7:08 pm
Location: Timisoara

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby csimby » Wed Jan 27, 2010 4:53 pm

Pai ok, dar sa faca cum au facut la Tg. Ms, sa mute trecerea de pietoni cu 50m.
Image
User avatar
csimby
1st gear
1st gear
 
Posts: 174
Joined: Tue Jan 05, 2010 4:24 pm
Location: Tirgu-Mures

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby pufyus » Wed Jan 27, 2010 5:05 pm

Sa faca pasaje subterane !!! :character-oldtimer: :character-oldtimer: :character-oldtimer:
Polo 6N2 1.4 16V - AUA 75 CP
User avatar
pufyus
5th gear
5th gear
 
Posts: 858
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:03 pm
Location: Sacele-Brasov

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby zsjoska » Wed Jan 27, 2010 6:08 pm

Sau o roata imensa ceva de gen Longdra, si prin mijlocul lui sa treaca drumul. Oamenii urca in cabina si cobor pe cealalta parte a drumului
VW Polo Variant, 1.6, 2001
User avatar
zsjoska
1st gear
1st gear
 
Posts: 121
Joined: Thu Dec 10, 2009 11:16 pm
Location: Cristuru-Secuiesc

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby pufyus » Fri Mar 05, 2010 11:05 am

Legat de faptul ca pe prima banda ai prioritate mereu, chiar daca vrei sa ajungi la a 3-a iesire din sens (sa zicem) , mi se pare o chestie imposibila. Cu ideea asta in cap, citita aici pe forum , mi-am incercat norocul intr-un sens giratoriu din Brasov (ma incadrasem gresit pe prima banda si vroiam totusi sa ies din sens la a 3-a iesire) si era sa fiu pocnit de 2 masini care veneau de pe a doua si a treia banda si vroiau sa iasa din sens la a 2-a iesire.

Nu am avut curajul sa testez legea si mai ales mi-a fost mila de masina. Adica nu vroiam sa mor cu dreptatea in mana , asa ca am tras dreapta de volan si am iesit si eu tot la a 2-a, vrand nevrand .... :think:

Asa ca e sinucidere curata sa incerci asa ceva :)
Polo 6N2 1.4 16V - AUA 75 CP
User avatar
pufyus
5th gear
5th gear
 
Posts: 858
Joined: Thu Nov 12, 2009 6:03 pm
Location: Sacele-Brasov

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby hhhrobi » Fri Mar 05, 2010 11:09 am

Oricum giratoriile de la noi sunt ciudate.. locul unde intrii in girator este foarte aproape de locul unde se iese din girator la urmatoarea strada si e cam la limita intre a avea prioritate ca esti pe prima banda sau a avea el prioritate si tu sa intrii la neacordare de prioritate pentru ca el era deja in sens...

Eu nu ma risc... vorba lui Radu :mrgreen:
VW Polo 6N2, Motor AUA, 75 CP
User avatar
hhhrobi
5th gear
5th gear
 
Posts: 1795
Joined: Thu Nov 12, 2009 7:18 pm
Location: Brasov

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby kappa83 » Fri Mar 05, 2010 7:16 pm

Oricum la noi se circula (de catre majoritatea) fara reguli. Pot baga mana in foc (,) ca daca opresti in trafic 100 de masini cel putin la jumatate o sa fie probleme in cunoasterea regulilor de circulatie, mai ales in cazul asta care s-a discutat aici.

Sunt multi care si-au luat permisul pe ochi frumosi si de aici si haosul din trafic. :cry:
Skoda Fabia ELEGANCE, 1.4 MPI, 70HP, 2001

VW Passat 1.9 TDI, 110 PS

ex: Polo 6N2, 1.0 MPI

tel: +49015779149466 (DE)
User avatar
kappa83
4th gear
4th gear
 
Posts: 612
Joined: Thu Nov 12, 2009 8:09 pm
Location: Heilbronn (DE)

Re: Reguli in sensul giratoriu

Postby Zorro Classic » Mon Jun 28, 2010 10:25 am

Cel rosu da prioritate de dreapta. Oricum, nu a respectat regula de incadrare pe benzi. Amenda.
Seat Altea XL 1,8 TSI, BZB, Marblu
ex. Polo Classic 6KV2, 1,4 16V, APE, Rosu
Zorro Classic
Relanti
Relanti
 
Posts: 81
Joined: Fri Dec 11, 2009 7:01 pm
Location: Bucuresti (Made in Brasov)


Return to Sfaturi utile / Legislatie

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest